Menu

Blog River Diamond

Afgelopen week zijn er 2 collega’s met hun gezin meegevaren aan boord van de River Diamond. Een riviercruise met jonge kinderen, ja hoor dat kan!

Het schip lag te wachten op ons in Amsterdam. Wij verbleven in 2 hutten, omdat er geen 4 persoonshutten aan boord zijn. Het camping bedje van onze jongste paste prima in de hut! Na een heerlijk eerste diner aan boord zijn we vroeg naar bed gegaan, want morgen gaat de wekker vroeg voor een excursie naar de Keukenhof.

Dag 2: Amsterdam
Om 8 uur zaten we al aan ons ontbijt. Het was een uitgebreid ontbijtbuffet. Verse warme broodjes, verschillende vleeswaren, maar ook warme gerechten stonden klaar. En je kon een heerlijk versgebakken ei bestellen. Na een goed ontbijt in de bus en op naar de Keukenhof. Misschien wel één van de bekendste Nederlandse bezienswaardigheden! We hadden een gids die ons in de bus meer vertelde over het mooie Amsterdam en over de traditie van de Keukenhof. Op deze koude Koningsdag was het niet al te druk en hebben we heerlijk rondgelopen. Wat een bloemenpracht bij elkaar!

Eenmaal terug aan boord vertrok het schip richting Hoorn. Ondertussen konden we genieten van een lekkere lunch. Bij de meeste riviercruises is het zo dat bij het ontbijt het menu voor de lunch en diner al bekend is. Er wordt gevraag om alvast een keuze te maken. De rederij waar wij mee voeren had vaste tijden voor het eten. Bij andere rederijen is het mogelijk om in een bepaalde tijdperiode te eten. Voor de kinderen werd van alles geregeld voor het eten en niets was te veel gevraagd!

Hoorn:
Omdat het Koningsdag was waren de pleinen druk bezocht met lokale mensen die eindelijk sinds 2 jaar weer aan het “feesten” waren. We hebben een wandeling gemaakt door de gezellige stad. We vertrokken weer op tijd om door te varen richting Den Helder.

Keukenhof-River-Diamond Keukenhof-River-Diamond

Dag 3: Den Helder
Het schip lag in Den Helder en wij hadden een excursie naar het mooie Texel. Met de bus reden we naar de Teso, die overtochten verzorgt richting Texel. Binnen 2o minuten waren we al weer aan de overkant. Toen hebben we met de bus het hele eiland overgereden. Van de bekende “White Church” tot de bekende vuurtoren en van het strand tot de vogelboulevard, we hebben bijna alles gezien!

Dag 4: Harlingen
In Harlingen hebben we onze eigen wandeltocht gemaakt. Wat een gezellige stad is Harlingen. De leuke binnenhaven en gezellige winkelstraat hebben we bezocht.

Elke maaltijd aan boord was een feestje! Van ontbijt tot dineer was perfect geregeld. Na het diner was er in de lounge altijd een musici die voor de gezellige noot zorgde. Aan boord was er een gezellige sfeer, ook mede door de crew.

River-Diamond River-Diamond

Dag 5: Kampen
Kampen lag er mooi bij vanaf het schip. Het weer was een beetje druilerig, maar dat maakte de stad helemaal goed! Ook hadden we een excursie naar de Floriade in Almere. Dat was mooi om een keer mee te maken. We hebben de halve wereld over gevlogen, maar nu zulke mooie plekjes gezien in eigen land!

Dag 6: Amsterdam
De laatste dag is altijd het minste leuke van de vakantie. Maar helaas was het weer tijd om afscheid te nemen van de leuke obers en fijne personeel aan boord! Wij hebben genoten. De kinderen hebben zich prima vermaakt! Ook met kinderen aan boord van een riviercruise? Er zijn diverse aanbieders die bijvoorbeeld in de zomer kinderfaciliteiten aan boord hebben of waar een zwembad voor de kinderen aan boord is. Vraag gerust om meer informatie bij onze Cruise-Experts!

Ontvang € 40 euro korting

Meldt u aan voor onze nieuwsbrief zodat u geen cruise nieuws meer mist! U krijgt voldoende inspiratie voor uw volgende vakantie. En natuurlijk bent u als eerst op de hoogte van de nieuwe aanbiedingen. Tevens ontvangt u €40 korting op uw eerst volgende cruise bij het aanmelden van de nieuwsbrief!