Wat betekent het als ik een hut op basis van garantie krijg aangeboden?

Als u bij Captain Cruise boekt, kunt u normaal gesproken zelf uw hut kiezen. Soms kunt u alleen een categorie kiezen. Dit kan ook gebeuren als u belt met ons team van cruisespecialisten vanwege bijvoorbeeld een last minute-reis. In deze gevallen wordt door de rederij een "garantie" afgeven voor een bepaald huttype tegen het daarvoor geldende tarief. Het juiste hutnummer wordt dan later, meestal kort voor vertrek of bij inscheping, aan u doorgegeven.

Mocht het type hut, waarvoor geboekt en betaald is, niet meer beschikbaar zijn, dan wordt u in een duurdere hutcategorie ondergebracht. Hiervoor hoeft u uiteraard niet bij te betalen. Let u er wel op dat bij een garantie de ligging van de hut nooit vooraf kan worden bepaald. Bijvoorbeeld, heeft u voor een binnenhut geboekt, dan kan de rederij u eventueel een duurdere buitenhut op een lager dek toewijzen, dan het dek waarop de binnenhut gelegen zou zijn.


Gerelateerde vragen