Wie zijn wij?

De naam zegt het al: het is uw kapitein op cruisegebied. Captain Cruise stuurt u bekwaam door de zee van duizenden cruisevakanties, hij laat u betrouwbaar online boeken en hij zorgt er voor dat u de laagste prijs betaalt. Captain Cruise is een initiatief van ervaren mensen uit de reiswereld en de internetscene. Zij verbaasden zich dat...

Lees verder

Hoe kan ik op de hoogte blijven van aanbiedingen en last-minutes?

Aanbiedingen en last-minutes kunnen per uur verschillen. Wij mailen daarom onze klanten niet om de haverklap met nieuws hierover. Wilt u weten wat de actuele aanbiedingen zijn, dan kunt u het beste even bellen. Dan helpt onze cruise crew u aan de scherpst geprijsde cruises. Goedkoop cruisen komt zo wel heel makkelijk binnen uw bereik.


Onze e-mailservice is er meer op gericht om u op de hoogte te houden van algemene aanbiedingen en wetenswaardigheden uit de cruisewereld. Kosteloos en zonder enige verplichting. Tevens kunt u ons volgen via Facebook en Twitter voor het laatste nieuws en leuke weetjes.

Betaal ik reserveringskosten?

Bij Captain Cruise betaalt u bij een online boeking geen reserveringskosten. Onze computers doen dan het werk en u hoeft niets extra te betalen. 

Sommige cruiseboekers vinden het echter prettig om zich bij het boeken te laten begeleiden door onze ervaren cruise-experts. Hun knowhow kan van grote waarde in dit proces zijn en hun service is van grote klasse, getuige de goede beoordelingen die Captain Cruise krijgt van haar klanten. Indien u de boeking telefonisch doet, betaalt u een bijdrage in de kosten van ons cruiseteam, te weten € 23,65 inclusief BTW.

Hoe betaal ik aan boord?

De meeste kosten van aankopen die u aan boord doet, van drankjes en aankopen in de winkels tot excursies worden op uw scheepsrekening bijgeschreven op vertoon van uw cruisecard.

Indien u bij inscheping de rederij daartoe gemachtigd heeft, wordt ter voldoening van uw boordrekening uw creditcard automatisch belast. In alle andere gevallen dient u op de laatste avond uw boordrekening te voldoen bij het kantoor van de Purser. Indien u niet over een creditcard beschikt, zult u bij inscheping een borgsom contant moeten betalen.

In het casino aan boord heeft u wel contant geld nodig. Als u van boord gaat tijdens uw cruise is het wel praktisch om (cash) geld bij u te hebben.

Hoe werkt Captain Cruise?

Op de site vindt u alle informatie over cruises die relevant is bij het boeken. Allereerst is er een perfecte zoekmachine, waarmee u op diverse manieren makkelijk bij de juiste cruises komt. Heeft u een mooie cruise gevonden, dan krijgt u alle informatie over de route en het schip. Wilt u meer weten over de steden die u aan doet of de rederij waarmee u vaart? Met een enkele klik krijgt u alle informatie.

Heeft u de ultieme cruise gevonden, dan kunt u real time zien of er nog plaats is en wat de tarieven zijn. Bent u overtuigd, dan kunt u uw cruise direct vastleggen, maar ook uw vlucht regelen, eventueel een hotel bijboeken en natuurlijk transfers van het vliegveld naar de haven of hotel vastleggen.

Captain Cruise is sterk in scherp geprijsde aanbiedingen en last minutes. Zo kunt u vaak extra voordelig naar uw favoriete vaargebied afreizen. Maar ook in alle andere gevallen garandeert Captain Cruise u de allerlaagste prijs voor uw cruise op het moment van boeken. Een geruststellende gedachte.


Bij Captain Cruise betaalt u bij een online boeking geen reserveringskosten. Mocht u de service en knowhow van onze cruise-experts bij uw boeking willen gebruiken, dan betaalt u slechts € 23,65 reserveringskosten.

Hoe werkt online boeken?

Het boeken van uw ideale cruise is eenvoudig. Zorg dat u eerst uw ideale cruise heeft gevonden, dan heeft u daarna binnen 5 minuten uw droomreis geboekt.
1. Klik op de prijs (= de gewenste combinatie van vertrekdatum en hutsoort) in het donkere vlak.
2. Wilt u een upgrade, klik op de button en dit wordt verwerkt in het overzicht rechts.
3. Wilt u voor meer of minder dan 2 personen boeken, klik dan op Voorstel op maat aanvragen.
4. Wilt u een specifieke hut(categorie) boeken, klik dan op Bekijk alle hutcategorieën. 

5. Boek eventueel een hotel, transfer en/of vluchten bij.
6. Klik rechtsonder op Ga verder met boeken.
7. Vul uw persoonlijke gegevens in.
8. Betaal eenvoudig met iDeal.

Hoe werkt online zoeken?

Het vinden van uw ideale cruise is eenvoudig.
1. Typ minimaal 1 voorkeur in in de zoekmachine op de homepage.
2. Verfijn zo nodig het zoekresultaat in de linkerkolom.
3. Klik op de cruise waarin u geinteresseerd bent.
4. Selecteer een datum en een hut in het donkere vlak.
5. Wilt u meteen boeken, geef dan aan wat u wilt bijboeken.
6. Vul uw gegevens in.
7. Betaal via iDeal.

Hoe zit het met zeeziekte?

Hoewel alle moderne cruiseschepen zijn voorzien van stabilisatoren kan het heel soms gebeuren dat u tijdens slecht weer last krijgt van zeeziekte. Maar wees gerust, slechts een enkele passagier wordt zeeziek. In dat geval kan de arts of verpleegster u voorzien van de juiste medicamenten. Op sommige schepen zijn er acupunctuur behandelingen tegen (overmatige) gevoeligheid voor zeeziekte mogelijk.

Tips om zeeziekte te voorkomen/verminderen:
U kunt beter geen koffie drinken, maar juist koolzuurhoudende drank als cola (geen alcohol).
U kunt beter geen zware maaltijden nuttigen, of zuur fruit. Blijf wel lichtverteerbaar voedsel nuttigen als biscuits.
Zorg dat u warm en droog blijft.
Blijf bezig, dit leidt af. Frisse lucht is een goede remedie. U kunt tevens het beste zicht op de horizon hebben.

Reispillen helpen ook (verkrijgbaar bij de apotheek):
Cinnarezine: zeeziektepillen. Bevat geen kalmeringsmiddelen die in reispillen zit.
Primatour: reispillen.
Scopoderm pleister die je achter het oor kunt plakken.

Hoeveel bagage mag ik meenemen aan boord?

Als u gaat cruisen, mag u onbeperkt bagage meenemen. Houd wel rekening met bagagebeperkingen, wanneer er een vlucht aan uw cruise is gekoppeld (meestal economy class 23 kilo, business class 30 kilo en first class 40 kilo).

Is er een dokter aan boord van cruiseschepen?

De meeste schepen beschikken over een Medisch Centrum aan boord. Dit wordt normaal gesproken bemand door minimaal een dokter en een verpleegster. Bij kleinere schepen kan dit anders zijn. U dient een doktersconsult aan boord te betalen en kunt de kosten later indienen bij uw verzekeringsmaatschappij.

Is er een kluis aan boord?

U wordt geadviseerd waardevolle voorwerpen tijdens de cruise in bewaring te geven bij de Purser of (waar mogelijk) te bewaren in uw eigen kluis in de hut. Houdt u er rekening mee dat de standaard reisverzekeringen juwelen, sieraden en geld slechts tot een beperkte waarde verzekeren.

Is roken aan boord toegestaan?

Op veel cruiseschepen mag alleen gerookt worden in speciale daarvoor bestemde ruimtes, speciaal aangewezen bars en lounges. In uw hut, het theater en in restaurants is het altijd verboden te roken.

Waardoor is Captain Cruise goedkoper?

Het hele boekingsproces is geautomatiseerd. Dat scheelt veel tijd in de afhandeling van uw boeking.
Geen duur pand in een winkelstraat, maar een gespecialiseerd team reisadviseurs achter de telefoon.
Scherpe inkoop van cruises door groot volume. Captain Cruise doet als specialist immers niets anders dan cruises.
Heel vaak is Captain Cruise extra goedkoop. Dit betreft dan aanbiedingen. Door de uitstekende automatisering kan Captain Cruise namelijk heel snel reageren als er extra korting is te halen op cruises die niet helemaal volgeboekt zijn. Regelmatig staan goedkope aanbiedingen en last-minutes nog dezelfde dag op de site. 
En wilt u de extra service van onze cruise-experts bij het boeken dan betaalt u slechts € 23,65 reserveringskosten.

Spelregels laagste prijs garantie
Als u een cruise boekt bij Captain Cruise dan geldt onze dagprijs, die gegarandeerd lager is dan anderen u bieden. En Captain Cruise brengt, in tegenstelling tot de meeste andere aanbieders bij online boekingen géén reserverings- of andere kosten in rekening.

De garantie geldt voor de reis (cruise only) op dat moment. Captain Cruise biedt u dan het laagste tarief. Latere aanbiedingen gelden derhalve niet als vergelijking. De garantie geldt niet voor vluchten, hotels en transfers.

Mocht het onverhoopt zo zijn, dat blijkt dat u op hetzelfde moment goedkoper uit had kunnen zijn, dan betaalt Captain Cruise u het verschil dubbel terug.

Stuur een afschrift van uw boeking en het bewijs dat de cruise tezelfdertijd elders goedkoper te boeken was naar Captain Cruise, Dorpsstraat 51, 1901 EJ Castricum. Onze medewerkers nemen dan contact met u op.

Wanneer kan ik het beste gaan cruisen?

Cruisen is niet aan jaren, maar wel enigszins aan seizoenen gebonden.

Jaren
Jong en oud geniet van cruisen. Kijk eens op de pagina Cruisen met kinderen om te lezen hoe de jongsten van het varen op een cruiseschip kunnen genieten. Overigens leest u dan ook direct hoe (groot-)ouders genieten van hun (klein-)kinderen op zo’n reis. Bent u niet meer de jongste en merkt u dat ook aan uw lichaam, dan zijn er op veel cruiseschepen hutten voor gehandicapten en mindervaliden. Deze informatie vindt u bij elk schip vermeldt. Ga hiervoor naar het tabblad Kenmerken van de schip detailpagina.

Seizoenen
Elk vaargebied heeft zo zijn beste seizoen. De rederijen weten dat natuurlijk als geen ander. Daarom zullen cruises nauwelijks buiten de goede periode plaats vinden. De cruisemarkt is echter zeer vol en daarom worden er ook cruises uitgevoerd in het off-season. Captain Cruise hanteert de volgende periodes per vaargebied als het beste seizoen: 
Noord-Europa  - eind mei/begin september 
Middellandse Zee  - april/oktober (juli/augustus kan heet zijn) 
Alaska - juni/september 
Caribbean - december/mei (juni/november kans op orkanen) 
Panamakanaal - november/maart 
Hawaii - april/september 
Noord-/Zuid-Amerika - zeer divers 
Midden Oosten - oktober/april 
Azië - oktober/maart 
Pacific - april/september 
Australië/Nw Zeeland - september/april

Wanneer ontvangen wij onze reispapieren?

Deze ontvangt u ongeveer 10 dagen voor vertrek. Steeds meer rederijen en luchtvaartmaatschappijen gaan over tot het systeem van (elektronische) tickets. Dit betekent dat u geen papieren ticket meer ontvangt, maar een bewijs waarop uw reserveringsnummer bij de betreffende maatschappij vermeld staat. Op vertoon hiervan en van uw paspoort kunt u inchecken.

Wat betekent het als ik een hut op basis van garantie krijg aangeboden?

Als u bij Captain Cruise boekt, kunt u normaal gesproken zelf uw hut kiezen. Soms kunt u alleen een categorie kiezen. Dit kan ook gebeuren als u belt met ons team van cruisespecialisten vanwege bijvoorbeeld een last minute-reis. In deze gevallen wordt door de rederij een "garantie" afgeven voor een bepaald huttype tegen het daarvoor geldende tarief. Het juiste hutnummer wordt dan later, meestal kort voor vertrek of bij inscheping, aan u doorgegeven.

Mocht het type hut, waarvoor geboekt en betaald is, niet meer beschikbaar zijn, dan wordt u in een duurdere hutcategorie ondergebracht. Hiervoor hoeft u uiteraard niet bij te betalen. Let u er wel op dat bij een garantie de ligging van de hut nooit vooraf kan worden bepaald. Bijvoorbeeld, heeft u voor een binnenhut geboekt, dan kan de rederij u eventueel een duurdere buitenhut op een lager dek toewijzen, dan het dek waarop de binnenhut gelegen zou zijn.

Wat is de procedure bij het aan en van boord gaan?

De inscheping aan boord van een cruiseschip komt overeen met het inchecken op een luchthaven. Meestal begint deze circa 3 uur voor vertrek en eindigt 1 uur voor vertrek. In de cruiseterminal bevinden zich een aantal balies, vaak alfabetisch ingedeeld. Hier wordt uw paspoort gecontroleerd en levert u uw cruisevoucher in. U ontvangt vervolgens uw cruisecard en eventuele informatie over uw tafelzitting.

De ontscheping vindt meestal binnen enkele uren na aankomst in de haven plaats. Nadat u uw hut heeft verlaten, kunt u in één van de lounges wachten tot u wordt omgeroepen dat u van boord kunt gaan.

Wat is iDEAL?

Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online cruisereis afrekenen. iDEAL is het systeem dat u direct koppelt aan uw internetbankierprogramma bij een online aankoop. Om gebruik te maken van iDEAL hoeft u zich niet te registreren, bestanden te downloaden of een account aan te maken. Maakt u gebruik van internetbankieren bij ABN AMRO, ING, Rabobank of SNS Bank dan kunt u direct met iDEAL betalen. U rekent dan snel en gemakkelijk af in de vertrouwde internetbetaalomgeving van uw eigen bank. Betalen zoals u eigenlijk al gewend bent.

Wat is in de prijs inbegrepen en wat niet?

In de prijs van uw cruise zijn altijd begrepen entree tot alle faciliteiten aan boord zoals het casino, theater, showlounge, discotheek, nachtclub enz. en alle maaltijden (ontbijt, lunch en diner).

Koffie, (ijs)thee en (ijs)water, vruchtensappen zijn tijdens de maaltijden inbegrepen. Frisdranken, alcoholische dranken en koffiespecialiteiten zijn voor uw eigen rekening. De kosten worden op uw scheepsrekening bijgeschreven. Uitzonderingen zijn de rederijen met een all-inclusive formule zoals Carnival en Seabourn. Bij die laatste is zelfs uw champagne inclusief. Aida serveert bij het eten ook tafelwijn, bier en fris zonder extra kosten.

Het diner wordt bij de meeste rederijen in twee zittingen geserveerd. Bij boeking of bij inscheping kan een preferentie worden opgegeven voor 1e (ca. 18.00 uur) of 2e zitting (ca. 20.00 uur/21.00 uur), tafelgrootte en eventuele dieetwensen.

Aan boord bij o.a. Norwegian Cruise Line en Seabourn gelden geen vaste restauranttijden. U bepaalt zelf hoe laat en met wie u de maaltijd wilt gebruiken. Norwegian Cruise Line heeft Freestyle Cruising voor informeel dineren in verschillende restaurants. Vaak moet er een meerprijs betaald worden om te eten in specialiteitenrestaurants. 

Carnival heeft het Total Choice Dining concept met onder meer een 24-uurs pizzeria, salade- en snackbars.

Nooit bij de cruise only prijs inbegrepen zijn verzekeringen, excursies en optionele faciliteiten zoals kapsalon, massage- en beautysalon, fotograaf, winkelaankopen, etc. De vliegreis naar/van de vertrekhaven, transfers en hotelovernachting(en) zijn nooit inbegrepen tenzij uitdrukkelijk anders staat vermeld.

Bij boeking wordt door Captain Cruise aangegeven wat verder wel of niet bij die specifieke reis is inbegrepen. Dit kunnen zijn: haven- en luchthavenbelasting, fooien en drankjes.

Wat moet ik met mijn bagage doen?

Bij aankomst in de cruiseterminal geeft u uw koffers af aan een kruier. Zorgt u ervoor dat al uw bagage is voorzien van de kofferlabels (compleet ingevuld) die u bij uw reisbescheiden heeft ontvangen (of verkrijgbaar zijn in de cruiseterminal). Enkele uren na inscheping zult u uw bagage in uw hut aantreffen.

De laatste avond van uw cruise zet u uw koffers buiten de hut op de gang. U ziet deze de volgende ochtend in de cruiseterminal terug na uw ontscheping. Neem dus ook een kleine tas mee op reis, waarin u de kleren van de laatste avond, alsmede uw toilettas kunt meenemen. Meer informatie ontvangt u enige dagen voor de ontscheping in uw hut.

Wat zijn de spelregels van de Laagste Prijs Garantie?

Regelmatig wil een rederij een specifieke cruise exploitabel maken en biedt ze die cruise goedkoper aan. Degenen die hier op reageren hebben minder keuze (de beste hutten zijn vaak al vergeven), maar wel een leuk voordeel.

Als u een cruise boekt bij Captain Cruise dan geldt onze dagprijs, die gegarandeerd lager is dan anderen u bieden. En Captain Cruise brengt, in tegenstelling tot de meeste andere aanbieders, online géén reserverings- of andere kosten in rekening.

De garantie geldt voor de reis (cruise only) op dat moment. Captain Cruise biedt u dan het laagste tarief. Latere aanbiedingen gelden derhalve niet als vergelijking. De garantie geldt niet voor vluchten, hotels en transfers.

Mocht het onverhoopt zo zijn dat u op hetzelfde moment goedkoper uit had kunnen zijn, dan betaalt Captain Cruise u het verschil dubbel terug.

Stuur een afschrift van uw boeking en het bewijs dat de cruise tezelfdertijd elders goedkoper te boeken was naar Captain Cruise, Anna van Renesseplein 8, 1911 KN Uitgeest. Onze medewerkers nemen dan contact met u op om de zaak af te wikkelen.

Welke check-in tijden voor het vliegtuig worden geadviseerd?

Wij adviseren 2 uur voor vertrek in te checken voor Europese vluchten en 3 uur voor bestemmingen buiten Europa. Voor de terugvlucht geldt hetzelfde: intercontinentaal 3 uur, anders 2 uur. Neem voldoende tijd voor transfers, in-/uitchecken, in-/uitschepen en bagageafhandeling in uw schema op.

Welke garanties geeft Captain Cruise mij?

Natuurlijk is Captain Cruise aangemeld bij de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR). Bovendien hanteert Captain Cruise duidelijke Nederlandse voorwaarden. Zo wordt u maximale zekerheid gegeven dat uw cruisevakantie in goede en betrouwbare handen is bij uw Captain Cruise.

Daarnaast garandeert Captain Cruise u de laagste prijs. Blijkt dat u op hetzelfde moment elders dezelfde cruise (cruise only) goedkoper had kunnen boeken, dan betaalt Captain Cruise u het verschil dubbel terug!

Captain Cruise doet haar best om de prijzen in de cruisewereld zo transparant en zo goedkoop mogelijk te maken. Daarom:
-een lagere prijs voor de cruise dan bij alle andere reisagenten of cruisespecialisten; 
-geen reserveringskosten bij online boeken; 
-duidelijke vermelding of bijkomende kosten van toepassing zijn (bijvoorbeeld fooien); 
-geen portokosten voor het toezenden van uw reisdocumenten; 
-geen duur telefoonnummer, waarbij u lang in de wacht staat; 
-geen boekings- of afhandelingskosten; 
-per rederij de laagst mogelijke aanbetaling.

Captain Cruise hanteert duidelijke Nederlandse reis- en boekingsvoorwaarden.

Wordt er Nederlands aan boord gesproken?

Nee, op de meeste schepen is de voertaal Engels. Dit betekent dat de menukaarten, omroepberichten, dagprogramma's allemaal in het Engels (en 1 of 2 andere talen) zijn. Op de schepen van Holland America Line zijn de officieren Nederlanders. Zij kunnen u in het Nederlands te woord staan, maar ook bij hen is de voertaal primair Engels.

Zijn de prijzen definitief?

Als u boekt na telefonisch overleg en u rondt uw reservering af met een betaling, is deze prijs vast en kan niet meer wijzigen. Als u online boekt, kan het een enkele keer gebeuren dat Captain Cruise niet veel later toch nog een prijscorrectie van de rederij doorkrijgt, in dat geval communiceren wij deze prijsverhoging met de klant. U heeft dan de keus om de boeking kosteloos te annuleren of de verhoging te accepteren.

De enige uitzondering op deze regeling zijn brandstoftoeslagen en wijzigingen in havengeld. De rederijen hebben het recht om deze aan passagiers door te rekenen.

Zijn fooien verplicht?

Niet alle rederijen werken met hetzelfde fooiensysteem. Bij de enkele rederijen zijn de fooien bij uw reissom inbegrepen (Aida, Seabourn, Azamara en Carnival). Captain Cruise laat als eerste ter wereld het bedrag aan fooien direct bijde reissom zien.Bij de meeste rederijen betaalt u de fooien aan boord aan het einde van uw reis. Rederijen geven een richtprijs voor het fooienbedrag per dag, zodat u daar rekening mee kunt houden. Het is zeer ongebruikelijk hier van af te wijken door minder of niets te betalen. Sterker, als u vindt dat de service niet goed was en u geen fooi wilt geven, wacht u een pittige strijd bij het kantoor van de Purser.

Onthoud dat het personeel erg afhankelijk is van uw fooi. Zonder dat bedrag is hun inkomen ondermaats. Gelukkig vinden de meeste cruisepassagiers de service optimaal en betalen zij met genoegen de fooien voor degenen die hun reis onvergetelijk hebben gemaakt.

Aida Cruises fooienbeleid

De fooien zijn bij de reissom inbegrepen. Aida berekent geen servicetoeslag en rekent helemaal niets voor de standaard dranken (koffie, thee, fris, wijn en bier) bij de maaltijden.

Azamara Cruises fooienbeleid

De fooien zijn bij de reissom inbegrepen. 

De kosten van drankjes worden op de eindafrekening met 18% servicetoeslag verhoogd. Wanneer het schip zich in Spaanse wateren bevindt, is een extra (Spaanse) BTW van toepassing op alle producten en diensten.

Carnival fooienbeleid

De fooien zijn bij de reissom inbegrepen. 

De kosten van drankjes worden op de eindafrekening met 15% servicetoeslag verhoogd.

Celebrity Cruises fooienbeleid

Aan boord te voldoen. Een bedrag van US$ 12* per persoon per nacht (US$ 12,50* voor passagiers in de Concierge- en Aquaclass hutten en US$ 15,50* voor passagiers in suites) wordt automatisch op uw scheepsrekening bijgeschreven en aan het einde van uw reis verrekend. Wanneer u kiest voor My Time Dining (zgn. Open Zitting, waarbij uzelf bepaalt hoe laat u dineert), dienen de fooien vooraf te worden voldaan. Deze bedragen € 10* per persoon per nacht, en € 12* per persoon per nacht voor passagiers in Concierge klasse en hoger. 

De kosten van drankjes worden op de eindafrekening met 15% servicetoeslag verhoogd. Bevindt het schip zich in Spaanse wateren, dan is een extra (Spaanse) BTW van 8% van toepassing op alle diensten en producten.

Costa Cruises fooienbeleid

Aan boord te voldoen. Een bedrag van € 8,-* per persoon per nacht wordt automatisch op uw scheepsrekening bijgeschreven en aan het einde van de cruise verrekend.Voor cruises vanuit Amerika en Canada, Verre Oosten, Zuid-Amerika en de  transatlantische cruises wordt US$ 11* per persoon per nacht berekend. Voor cruises in de Caribbean en Azië wordt een bedrag berekend van US$ 11 per persoon per nacht. Kinderen jonger dan 4 jaar betalen geen fooien, kinderen van 4 t/m 14  jaar 50%. 

De kosten van drankjes worden op de eindafrekening verhoogd met 15% servicetoeslag.

Cunard Line fooienbeleid

Aan boord te voldoen. Een bedrag van US$ 11,50* per persoon per nacht (US$ 13,50* voor passagiers in Grill hutten) wordt automatisch op uw scheepsrekening bijgeschreven aan het einde van de cruise verrekend. 

De kosten van drankjes worden op uw eindafrekening verhoogd met 15% servicetoeslag.

Holland America Line fooienbeleid

Aan boord te voldoen. Een bedrag van US$ 11,50* pp per nacht (voor passagiers in suites US$ 12*)  wordt automatisch op uw scheepsrekening bijgeschreven en aan het einde van de cruise verrekend. 

De kosten van drankjes worden op uw eindafrekening verhoogd met 15% servicetoeslag. Tot een half uur na vertrek uit een Spaanse haven is een extra (Spaanse) BTW van toepassing van 8%.

Hurtigruten fooienbeleid

Fooien zijn niet verplicht, maar u kunt natuurlijk altijd uw waardering over het personeel laten blijken door fooien te geven. Tevreden passagiers geven gemiddeld € 6,- pp per nacht.

MSC Cruises fooienbeleid

Aan boord te voldoen. De fooien worden automatisch op uw scheepsrekening bijgeschreven. Richtlijn bij cruises binnen Europa, Antillen en Midden-Oosten: volwassenen € 7* per persoon per nacht (kinderen 0-13 niets, 14-17 jaar € 3,50*). Voor cruises langer dan 8 nachten geldt € 6* pp (kinderen 14-17 jaar € 3*). Richtlijn bij cruises in de Caribbean: volwassenen US$ 12* pp (kinderen 3-17 jaar US$ 6*). Richtlijn bij cruises in Zuid-Amerika: volwassenen US$ 9* pp (kinderen 3-17 jaar US$ 4,50*). Richtlijn bij cruises in Zuid-Afrika: volwassen US$ 6* pp (kinderen 3-17 jaar US$ 3*). Er kunnen afwijkingen zijn van bovenstaande, o.a. voor oceaancruises. Bij twijfel vraag onze cruise crew.

Op uw eindafrekening worden de kosten van drankjes verhoogd met 15% servicetoeslag.

Norwegian Cruise Lines fooienbeleid

Aan boord te voldoen. Een bedrag van US$ 12* per persoon per nacht (kinderen vanaf 3 jaar) wordt automatisch op uw scheepsrekening bijgeschreven en aan het einde van de cruise verrekend. 

De kosten van drankjes worden op de eindafrekening met 17% servicetoeslag verhoogd. Wanneer het schip zich in Spaanse wateren bevindt, is er een extra (Spaanse) BTW van toepassing, variërend van 8 tot 18% op alle producten en diensten.

Oceania Cruises fooienbeleid

Aan boord te voldoen. Een bedrag van US$ 14,50* per persoon per nacht wordt automatisch op uw scheepsrekening bijgeschreven en aan het einde van de cruise verrekend. Passagiers in een Penthouse suite of hoger betalen een extra toeslag van US$ 6* per persoon per nacht voor de butler. Voor afvaarten vanaf 1 december 2013 geldt een bedrag van US$ 15 per persoon per nacht, met een toeslag van US$7 voor passagiers een een Penthouse suite of hoger.

Op uw eindafrekening worden de kosten van drankjes met 18% servicetoeslag verhoogd.

P & O Cruises fooienbeleid

Aan boord te voldoen. Rekent u op een totaal bedrag van £ 3,50* per persoon (12 jaar en ouder) per nacht, dat u persoonlijk aan de betreffende personen aan het eind van de cruise in een enveloppe overhandigt. 

Op uw eindafrekening worden de kosten van drankjes met 15% servicetoeslag verhoogd.

Princess Cruises fooienbeleid

Aan boord te voldoen. Een bedrag van US$ 11,50* per persoon per dag (US$ 12* voor passagiers in minisuites en suites) wordt automatisch op uw scheepsrekening bijgeschreven en aan het einde van de cruise verrekend. 

Op uw eindafrekening worden de kosten van drankjes verhoogd met een servicetoeslag van 15%.

Royal Caribbean International fooienbeleid

Aan boord te voldoen. Een bedrag van US$ 12* per persoon per nacht (US$ 14,25*  voor passagiers in suites) wordt automatisch van uw scheepsrekening bijgeschreven en aan het einde van uw cruise verrekend. Wanneer u kiest voor My Time Dining (zgn. Open Zitting, waarbij uzelf bepaalt hoe laat u dineert), dienen de fooien vooraf te worden voldaan. Deze bedragen € 9* pp pn, en € 11* voor passagiers in Grand Suites en hoger. 

Op uw eindafrekening worden de kosten van drankjes verhoogd met 15% servicetoeslag. Wanneer het schip zich in Spaanse wateren begeeft, is er een extra (Spaanse) BTW van toepassing van 8% op alle producten en diensten.

Seabourn Cruises fooienbeleid

Seabourn hanteert all-in formule prijzen. Fooien worden zelfs niet op prijs gesteld. Omdat alle drankjes in de prijs zijn begrepen is er ook geen servicetoeslag. Wilt u echter heel bijzondere dranken e.d. bestellen, dan zal er sprake kunnen zijn van bijbetalingen en ook een servicetoeslag van toepassing kunnen zijn.

Star Clippers fooienbeleid

Aan boord te voldoen. Een bedrag van € 8* per persoon per nacht wordt automatisch op uw scheepsrekening bijgeschreven en aan het einde van de cruise verrekend. U kunt er ook voor kiezen de fooien te voldoen d.m.v. enveloppen die u bij de receptie kunt afgeven of aan het bedienend personeel zelf. 

Op uw eindafrekening worden de kosten van drankjes verhoogd met 12,5% servicetoeslag.

*alle genoemde bedragen zijn gebaseerd op cijfers van 2013 en zijn aan wijzigingen onderhevig.

Verfijn uw zoekopdracht

Selecteer onderwerp

Bel ons:

Bel 088 - 501 8 501

088 501 8 501 (lokaal tarief) Start een chat

Of wij bellen u:

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover vindt u op ons cookiebeleid. Sluiten